...och när man går ut i gatan kan man bli överkörd.

2008-12-18 @ 19:39:06

Jag är livrädd för att käken ska gå ur led. Det är en av mina freakiga fobier. Okej, har nog inga fler när jag tänker efter, inga freakiga i alla fall. Ingen mening att verka galnare än jag är. Ibland när jag tänker på det känns käken helt spänd och konstig, och som om den är 1 mm ifrån att hoppa ur led. Ju mer jag tänker på det, desto mer säker blir jag på att det ska hända och vågar inte öppna munnen förrns jag glömt bort det efter en stund. Ibland kommer jag att tänka på det när jag äter och då vågar jag knappt tugga.

Och Nu, eftersom jag skriver om det här, lyser tanken återigen kristallkklar och min mun är stängd. Det är som en elak besatthet som inte vill släppa. Nu ska jag söka hjälp. Hjälp?

Hypokondriker? Jag?
Kommentera här!
Postat av: Ursula

Hej Lia!

Nä, du är inte alls hypokondrisk! (Jag lovar!)

Däremot har du en "favorit-fobi", som jag själv har många av.

Om du hittar på en annan, osannolik och mindre kroppsnära "fobi" (t ex att tåget/bussen/en bil du åker i ska bli kapad av Livets Ord - då kanske du glömmer din käke? Vet inte, bara en tanke du kan prova om du vill. ;-) Berätta för mig om det hjälper eller ej!

Och bara för att jag skrivit det här så händer det väl snart att Livets Ord eller Jehovas Vittnen kapar en tandemcykel eller ett Pågatåg... :-D

2008-12-18 @ 20:53:34
URL: http://hemligheter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0