somewhat a happy day

2008-05-17 @ 19:19:55


Hejsan svejsan i lingonskogen.


Sitter här och försöker fixa lite grejer. Bokade buss till klassresan på torsdag, mailade staggan om att jag ska på EN MYCKET SPÄNNANDE EXKURSION TILL BONDBERGET på måndag med SP1A. Och nu försöker jag hitta mailaddressen till min fd mattelärare så att mina omdömen och provresultat kan komma till min nuvarande, så att jag icke får IG i matte. Men vafan, ligger pesets sida nere? Helt otroligt. Nu har det spårat ur så totalt att t.o.m. emoskolan nr 1s hemsida ligger på badrumsgolvet med uppskurna handleder djupt nere i depprission. Fan. Snart imploderar hela stället och det enda som är kvar är några nitar och ett överflöd av kajal  i en stor krater bredvid Rådhusparken.

Konstpaus.

-------







Idag ska vi prata om ilska slash surhet = dåligt humör. Jag har nämligen fått ögoninflammation och alla planer på ett eventuellt uteliv denna lördagkväll har grusats, nä, sandats, dvs, det är riktigt definitivt.


Visst. Ibland får man riktigt lust att bara släppa allt och köra in huvudet i väggen. Ibland gör man också just detta (som det framgår av bilden, är det inte jäättebra). Och visst kan det vara skönt att släppa ut alla sina demoner ibland. Få upp röven ur soffan, reda ut saker och ting med de närmsta ... Själv blir jag väldigt effektiv och städar som om jag vore besatt av Fan själv, vilket ju är otroligt praktiskt. När jag blir ledsen är det mer humhum tyck inte synd om mig, nänä/härdar ut/martyr, vilket jag ärft efter min mamma som är martyrernas martyr.



Kosten dåra.
Vad många inte vet är hur stor betydelse kosten har för humöret. Äter man fel mår hjärnan inte bra och blir på dåligt humör. Mycket annat negativt kan, som man vet också, hända om man inte äter bra. Alltså kids, ät nyttigt, motionera, don't do drugs och "be cool go to school". Lät jag som någon ni känner? Det finns fullt av präktofjantar runt om vår vackra värld. Just det.
Don't forget.
Viktigast av allt!

"Be Beautiful".
Jag har några exempel:





Själv är jag nog oerhört attraktiv. Och nyttig. Sitter här i fett hår, glasögon, gul kladdig grejs som kallas salva runt om och i hela ögonen och käkar en stor skål godis.
På riktigt bra humör nu faktiskt. Och det är nog bäst. Så att jag inte blir som Frasse, vars hela klass var rädd för honom, aggresiv som han var. Lite som mig. Haha.
LÄS HÄR.




Avslutar med vad som får bli dagens Lindström. Till alla citroner runt om i världen:




Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0