7 dagar kvar

2008-12-30 @ 00:37:19

Ni känner det i marken. Ni anar det i luften. Ni ser det i min sidmeny. Just det. Nu, idag som det har hunnit bli, är det bara 7 dagar kvar. Sedan är det Stora Myndighetsdagen. Den stora Dagen utav Frihet. Stor och stor och vad är det egentligen för frihet, kan man undra? Jo, man kan få ta körkort, gå på krogen, köpa folköl, cider och tobak, ingå kontrakt och jobba dygnet runt. Inget spännande precis. Man får inte gå på systemet. Man får dricka sprit in public men inte i hemmet. Jag förstår inte. Är man myndig är man väl myndig? Ska man inte tillåtas vara en del utav samhället då?

Jag ska inte tänka på det, då blir jag bara upprörd. Precis som när jag tänker på folk som inte tar bort skyddsplasten. Som har kvar det på sina LCD-skärmar i all evighet och inte förstår det logiska i att då kan man ju ändå inte använda produkten fullt ut. Jag känner en del såna människor. När jag tänker på dem blir jag också uppröd. Och nu ska jag sova.
Kommentera här!
Postat av: Mamma

18 år -då får man gå till Pressbyrån och köpa cigg till Mamma! Och då slipper Mamma gå ut! Jiiiha!



2008-12-30 @ 13:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0