Hemma igen... i regnland

2008-08-15 @ 15:05:27

Ska nu inte ljuga, kom hem i tisdags och idag är det... fredag. Men det är så det kan bli. Två anledningar till varför jag inte uppdaterat den kärakära bloggen:

  • Ingen tillgång till internet
  • Alltför trött för att göra något så ansträngande som att köra iväg min lillasyster från Bollibompa.se.

(MÅSTE verkligen fixa det trådösa.)

Men nu är jag här! Alive and kicking. Under resans gång har jag kommit fram till många spännande saker. Vi kickar igång (när jag ändå kickar liksom) med den första.




Det är en förbannelse att vara svensk. Som man aldrig kommer ifrån.
Första exemplet. Vi sitter på bussen som ska ta oss ifrån flygplatsen till vårt hotell, när guiden berättar att: "Busschauffören ska nu spela lite ABBA till er ära." Och mycket riktigt. Mama Mia tätt följd av Dancing Queen dundrar ut ur högtalarna.

Andra exemplet. So fort någon undrar vart man kommer ifrån och man svarar "Sweden", är det "Whaat?! I don't believe you! You are not blond!?". Nej förstår du, förklarar man då. Inte många svenskar är blonda naturligt. De färgar sina hår och ser ut som horor. Jag färgar mitt hår mörkt för att inte se ut som en hora.

Sedan får man i alla fall vara ifred från den typen.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0