viloveckan

2008-06-20 @ 12:39:25


För de som inte vet var den här veckan menad att vara min lediga vecka. Veckan mellan skola och jobb då jag skulle få en liiten chans att sova ut.

Bullshit.

De senaste dagarna har mina småsyskon fyllt år. Upp och gratta tidigt! Idag väcktes jag av röster. Jaaa! Släkten är här! Och för de som tänker att, jomen idag är det ju midsommarafton, i morgon kommer du ju ändå att få sova. De människorna, de har ordentligt med fel. För i morgon är det kalas. Då kommer jag att bli väckt tidigt, halv 9 senast för att få hjälpa till RIKTIGT MYCKET. Baka, städa, passa barn, springa ärenden, duka, laga mat... Men! På söndag då? På söndag, då är det ju vilodag, och bor man i Jönköping?

Nej.
På söndag kommer jag att bli väckt minst lika tidigt som i morgon.
Och sedan är det måndag och veckan är slut och Jobbet börjar.



(Och för de som inte vet hur det låter när en 3-åring kör runt på en liten motordriven motorcykel, tätt följd utav en 5-åring i en litenliten lägenhet med mycket tunna väggar, kan jag upplysa om att det låter ungefär som en motorgräsklippare. Fast värre liksom.)


Glad midsommar!



Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0