Ny CV-bild

2009-02-21 @ 18:27:44

Jag behöver ha ett nytt kort till mitt nya cv. Hittar inget bra när jag letar runt i datorn och orkar absolut inte fixa mig bara för att ta ett nytt. Bläddrar runt bland mapparna, tittar här, tittar där. Så stannar jag upp, tänker att det här kortet kanske funkar. Om man klipper lite, ändrar färgen, ökar kontrasten. Gör så med ett antal kort men lyckas bara se bara ut som en mentalpatient.

Bestämmer mig till slut för denna bilden:



Men, nja, jag vet inte. Är jag för allvarlig? För glad? Ser jag inte lite väl ironisk ut? Och mitt hår, jag ser ju ut att ha nån slags emo-frisyr med rakat där bak. Och är jag inte lite väl blank? Kanske borde det hellre vara taget framifrån?

Hoppas man inte tänker på bakgrunden eller mitt fåniga lilla leende. Den här bilden togs de facto på Liban Deli när vi firade Ellens födelsedag. Det är så praktiskt, tycker jag, när man kan använda samma gamla bilder till en hel massa saker. Bilden jag har på mitt gamla cv är från början en festbild men det vet ju ingen som ser det, bara man beskär rätt. Fast jag hatar den bilden. Min näsa ser helt krokig ut.
Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0