Ekonomisk revolution

2009-01-19 @ 15:52:51

Är inne på Aftonbladet.se och ser rubriken "Festen är över - vinet dyrare". Nooo, tänker jag då, inte mer, inga fler höjningar. Snälla snälla Sverige, jag har inte råd! Sedan går jag in på artikeln. Priset ska kanske höjas med 5 kronor! 5 hela kronor!

Inte konstigt att ingen verkar orka ta "krisen" på allvar, när höjningarna hela tiden är så fjuttiga. Fjuttiga och många. Ta i ordentligt någon gång istället så det blir lite jävlar anamma i svensson. Jag vill se lite mer action. Lite: "200 procents prisökning för salami?! NEJ NU JÄÄÄVLAR!!!" och så folk som drämmer knytnävarna i handflatorna och viskar om "Viva la Revolution" på skumma barer. Först då blir jag nöjd.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0