Sweeney Todd IRL

2009-01-21 @ 22:38:07

Det ligger en frisörsalong av tvivelaktig kvalitet ganska nära där jag bor. Jag brukar kolla in där när jag går förbi x antal gånger per dag. Kundkretsen består av utländska män i 35-årsåldern och blonda, svenska små pojkar. Mycket skumt. Ibland när man går förbi kan man se nån liten vimsig tant sitta där inne och vänta på sin tur. Går man förbi 5 minuter senare är hon aldrig kvar. Ännu skummare.

Mina tankar går genast till "Sweeney Todd", skakar lite sedan på huvudet och tänker, att nej nu överdriver jag. För att gå förbi där igen, snegla in på plaststolarna, lysrören, kunderna och undra om jag hade så fel ändå. Nånting är på gång där inne. Nånting fel. Nånting läskigt. Nånting. Blodigt...
Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0