Att vara vuxen

2009-01-07 @ 21:22:26

Hur det känns att ha fyllt myndig? Ärligt talat? Än så länge som ett stort jävla antiklimax. Jag väntar fortfarande på att någon slags upprymd "vuxenkänsla" plötsligt automatiskt ska infinna sig. När blir man vuxen? När man flyttar hemifrån? När man får sitt första fasta jobb? När man skaffar barn? Kanske blir man aldrig riktigt vuxen. Kanske fejkar alla uppsatta kontorsgubbar sin myndighet och auktoritet, när det enda de skulle vilja göra är att hoppa hage, suga på tummen och krypa upp i sin mammas knä. Eller tillbaka in i mammas mage, skvalpandes i det varma fostervattnet.

Jag vill i alla fall känna att det fanns någon mening med att ha längtat så länge. Någon mer än att mina föräldrar för första gången slipper skriva på en fullmakt till sommarens resa.

Förhoppningsvis känner jag kanske något på fredag, på fredag kväll.
Kommentera här!
Postat av: Nadia

Tell me about it! Jag var på Ungdomsmottagningen idag för att skaffa mig en p-ring, när jag började rabbla upp mitt personnummer säger kvinnan i receptionen helt skoningslöst "Men hur gammal är du?!" varpå jag svarar "22, jag har ju ett år kvar!" och hon säger lite sådär skämmigt "Nej men du är ju 23 år och en månad. Du får inte gå hit längre". Jag gick därifrån med svansen mellan benen...

2009-01-12 @ 23:06:07
URL: http://babysealbreath.blogg.se/parihjarter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0